A belső ember tanácsai – A sikeres önéletrajz 3 titka
2015-08-28
karrier tervezés coachinggal
Követ faragsz vagy katedrálist építesz? A karrier coaching megmutatja, hogyan építs templomot.
2015-08-31
Show all

Az ötcsillagos válasz

Az interjúfajtáknál már beszéltem a viselkedésalapú, vagy más néven kompetencia alapú interjúra.

Itt mindig pontos példákat várnak tőled.

Mondjon egy példát, amikor sok munkát kellett elvégeznie egyszerre?

Meséljen arról, amikor konfliktusba keveredett?

Mutasson be egy olyan helyzetet, ahol nehéz volt együttműködni valakivel? Hogyan oldotta meg?

Milyen volt a legnehezebb ügyfele?

Ennél a kérdés fajtánál a legeredményesebb ha a STAR modellt használod.

De valójában minden kérdésre érdemes egy példával bemutatott választ adni.

A STAR egy angol rövidítés

Situation – szituáció: Mi történt, mi volt a probléma

Task –  Mi volt a feladat?

Act – cselekvés, tevékenység: Mit és hogyan csináltál?

Result – eredmény Hogyan végződött, milyen eredményt értél el?

Gondold végig az erősségeidet, képességeidet, és keress történeteket a régi munkahelyeidről, amivel be tudod mutatni ezeket. Gondold végig, mik azok a tulajdonságaid, amiket a legjobban szerethetnek az új munkahelyen.

Minden jó történetnek van egy bevezetése (Mi volt a helyzet, a körülmények) egy közepe, ahol elmondod, te hogy reagáltál, és mit tettél, végül, hogy mi volt az eredmény, mit értél el.

Pozitív történeteket keress, ne arról beszélj, mit nem tudtál megoldani. Ha valahol kudarc ért, mondd el, mit tanultál ebből, és hogyan használtad a későbbiekben.

questions-1308019

Trükkök a tökéletes válaszhoz

Ne várd, hogy ott helyben találod ki, hogy mit mondasz. Készülj fel előre minél több történettel

Ne általánosságban beszélj, hanem konkrétumokról

Emeld ki a saját szereped, mit tettél te? A történet rólad szóljon, a te erősségeidről, képességeidről, ne a főnöködéről, vagy a kollégádéról.

A történet lényege az eredmény legyen, és a te szereped.

Például:

Szituáció: Volt nekem egy kolleganőm, akivel nagyon nehéz volt együtt dolgozni, mert nem mondta el az információkat, és nem lehetett vele közösen megtervezni a teendőket.

Feladat: Mikor egy vállalati rendezvényt együtt kellett megszerveznünk, először nagyon nehezen találtam meg, hogyan viselkedjek.

Tevékenység: Később összeírtam a teendőket, és így már rá tudtam venni, hogy megosszuk a munkát,

Eredmény: Így mindenki el tudta végezni a maga részét.

Minél több hasonló történetet találj, ami megmutatja azokat az erősségeidet amiket hasznosnak gondolsz a vállalat szempontjából.

Nem csak a viselkedésalapú interjúnál hasznos ez a módszer, hanem minden kérdésnél. Ha így válaszolsz, meg fogják jegyezni, hogy ki vagy te, és miért lennél megfelelő jelölt.

Ha segítségre van szükséged, fordulj hozzám.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük